Oh My ******!!!!!!! Gott Nytt År!!

Hallo alla trevliga personer som läser min blogg :D

Idag är det första dagen på år 2009, och halva jullovet har gått. Den senaste veckan har mest varit som en enda lång seg kola. Jag har sovit länge, slappat hela dagarna och kanske åkt lite skridskor, sen sett på nån film på kvällen, chattat och somnat sent. Superhärligt, men lite trist i längden. Så i måndags var jag med Agnes på em och kvällen, och i tisdags var jag med Gen och Elin typ hela em. Sen igår skulle vi ju ha firat med våra grannar, men de fick förhinder och var tvungna att åka till Skåne. Så, vi fick komma på en snabb reservplan och alla önskade sig något till middag och så åkte mamma och pappa och köpte det.



Sen kom Tessan hit vit 11 och vi hade kul hela dagen. Det var suuuperlänge sen jag träffade henne, så det var väldigt kul att ses igen. Mamma ringde Gisela och föreslog att båda dem firade nyår här, så hon kom hit och de åt middag här. Det blev en ganska varierad middag, men supergod och jag var proppmätt efteråt. Lyssna på det här:
Plättliknande saker med skagenröra och kräftskjärtar
Grönkålssoppa med ägghalvor (jag gillar det även om det låter konstigt)
Hummer och rostade mackor

Marängsviss eller Banana split eller var man nu vill kalla det (Glass, Maräng, Banan, Choklad och massa Grädde)

Ananaspaj (mums)

Kanderade äpplen (äpplen doppade i rödfärgat och smält socker, sen stelnade så de ser ut som glas)




Vi skulle egentligen ha ätit det som Gisela hade med också, men ingen orkade eller hann ens tänka på det. Gabbi och Såpa anlände, och vi tog ut Alfonz lite (Selma var för superrädd för att ens krypa fram från sitt gömställe under pappas fötter) och sen gick vi till Bull för att hämta henne och Wilma inför 12-slaget. Vi var sen utanför Bulls hus, typ ovanför Mölnaängen, och såg på fyrverkerierna över stan. Som tur var var det inte så mycket omkring vårt hus just, så Selma klarade sig utan hjärtattack. Hon hade dessutom fått sin lugnande medicin. Vi hade superkul allihop, jag, Tessan, Sara, Elsa, Såpa, Gabbi och Bull (Sofia, Gabrielle och Ulrika).



Pusspuss på er alla och Gott Nytt År!


Kommentarer
Postat av: ullis & wilma

diggar att du skrev Ulrika! haha! :) :P

förresten, Wilma stavas med W :D

ha en bra daaaag, vi ses nog ;D

2009-01-01 @ 22:28:52
URL: http://lagotto-romagnolo.se
Postat av: Elsa

ahah <3 ska skicka bilderna :)

kraam <3

2009-01-01 @ 22:44:32
URL: http://www.roskullen.se
Postat av: ullis & wilma

haha luungt :D

sover du inte än ? ska inte säga nåt (a)

hahah :P

joo jag heter Ulrika,.. alias Bull.. mitt kodnamn.. hehe.

"my name is Bull. Bull Haak". Hahah xD

kram

2009-01-01 @ 23:10:07
URL: http://lagotto-romagnolo.se
Postat av: ullis & wilma

åh förresten! japp! kulkul nyår! ;D

2009-01-01 @ 23:10:35
URL: http://lagotto-romagnolo.se
Postat av: Elsa

heej <3 tack sista! :D

vad kan ja göra bättre? :o

2009-01-06 @ 10:16:13
URL: http://www.roskullen.se
Postat av: hw

lisa, vad i hela friden har hänt med uppdateringen? skärpning! :p

2009-01-12 @ 16:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0