Hell of a day, räddad av Sofia

Heey idag har det regnat sjuk mycket, jobbigt värre..

Jag hade gympa andra timmen, vi skulle springa 3 km spåret från Stockby motionsgård (klockan) och var tvungna att ta oss dit själva.. Jag och Elin var lite sega på att hitta rätt väg, så vi kom dit när de andra redan startat. Vi sprang och var såklart sist i mål (vi började faktiskt sist!) och så var lektionen slut. Anders (läraren) åkte tillbaka i sin bil till skolan, vi fick gå. Såklart började det regna.. hmm inte världens mysigaste, svettigt, regnigt, törstigt, hungrigt... Vi tog lång tid på oss att duscha och så, eftersom vi var säkra på att Naturkunskapen började först halv ett. Men icke sa Nicke, när vi kom in i matsalen mötte vi Sofia, Agnes och Gen, och de berättade att vi började klockan tolv, om FEM minuter!!!! Så vi fick skippa lunchen, springa till skåpen och hämta böckerna, springa över gården till F-huset där matte och Naturkunskap är, och kom precis i tid. Men magen kurrade. Sen hade vi kort kort rast och engelska, och sen franska... Såå ingen lunch och inte ens tid att gå till kafeterian och köpa nåt... bad bad timing.. Men som tur va hade Sofia med sig några bullar som vi fick, och det räddade verkligen mig för den sista lektionen kunde jag känna hur det kurrade i magen.. Efter springandet i regnet var jag verkligen hungrig.. hmm jobbigt.. Sen slutade vi typ tre och jag åkte hem i piskregn (aj aj aj) och blev dyngsur igen.. haha usch


Nu ska jag börja läsa lite av de 100-tal sidor vi har att läsa i Naturkunskap inför provet i oktober, öva inför redovisningen om ekorutan på fredag, öva engelska glosor (det kanske blir förhör som förra gången!! ooops) och läsa en engelska text (kanske blir sammanfattningsuppgift igen... ooooopsi hehe) hmm.. see you later..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0