You know you're not fooling anyone

Heej skriver ett sent inlägg för Frida ville det :) hihi men känner lite för att blogga ändå..

Idag hade vi Franskatest igen, hör och läsförståelse. Det var ganska svårt, och tusen gången svårare än skrivuppgiften iallfall. Den tyckte jag gick bra, men dessa.. hm jag får väl se. Det gick okej iallafall.

Jag ska redovisa Nk Hallandsåsen imorron för halva klassen tillsammans med Michael, han var sjuk idag.. Kul. Jag fick göra klart arbetet själv, och skriva hela texten. Sen mailade jag den till honom och nu tror han att han kommer imorron.. Ja annars får jag presentera hela arbetet själv = inte kul. Så nu har jag suttit i kväll och övar in både hans och min del. Lite jobbigt. Jag måste prata riiiktigt långsamt imorron om det ska ta fem minuter. Som tur var hade Elin Michaels mobilnummer (de gick i samma klass förut) och jag fick det och kunde sms:a honom så jag kunde få hans mailadress.

Vi fick tillbaka Sh-rbetet om Demokrati i Turkiet idag, och guess what? Vi fick MVG!! Wohoo... Jag var med Laura, Magne och Jesper, och vi hade gjort ett bra arbete, och tillsammans. De flesta andra grupperna gjorde en fjärdedel var och sen bara klistra ihop det, typ. Men vi (mest Laura och jag) renskrev varje lektion tillsammans och byggde tillsammans upp texten. Det var väldigt bra. Nu är jag glaaad!!!

Hoppas du nu läser detta Frida, för jag skrev det med tanke på att du skulle få lite att läsa innan du somnar.. xD

Vi slutade 13.40, men jag och Elin stannade i bibliotekskorridoren i två timmar och pluggade Nk inför provet som är på ONSDAG!! Shit det känns nära, men det var jättebra med frågestunden igår för då kunde man diskutera mer och jag som lär mig bäst av att förklara hade ett par bra timmar med att gå igenom det mesta för de andra.. hihi det var kul..

Ska pugga med Laura i helgen, typ lördag. Hoppas det blir bra och lärorikt. Usch låter sliskigt att säga så..
Laura och Ida sjöng för övrigt på lunchkonserten idag, de var duktiga och Laura sjöng solo på en vers i Happy Birthday to you-songen.. fint fint :)

Nu har jag även läst igenom manuset till imorron, dock inte valt scen.. Ska byta om, krypa ner under täcket och så småningom somna.. Är ganska trött och jag vill vara pigg i morron.. Måste gå upp tidigt och packa grejer som jag itne orkar packa nu.. typ gympakläder.. Ska spela basket igen imorron, faktiskt roligare än jag trodde från början. Ida och Elin sköter uppvärmningen imorron. Jag börjar faktiskt gilla basket. Killarna i min klass är så schyssta och passar en, till skillad från förra klassen.. hm

Så tills imorron hoppas jag att Michael är frisk, att jag hamnar i ett bra basketlag, att presentationen går bra, att jag hinner välja scen innan dramalektionen och att det inte regnar lika mycket som idag. Idag hade vi "gå mellan husen mellan varje lektion-dag", vilket var ödesdigert för håret då det öste ner hela dagen.. Suck...

Aja vi ses.. So long farewell.. xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0