I'm my own worst enemy

Halloj
världens värsta otur har jag haft idag. Började med att jag efter gympan och lunchen skulle lämna min gympapåse i skåpet och insåg att jag hade lämnat nycklarna i väskan när jag låste in den innan gympan. Inlåst i skåpet var även mobil, moppenycklar, bussremsa, plånbok, moppekortet, hemnycklar... You name it.

Jag fick låna Elins mobil och ringa pappa som var hemma (sjuk), men han hade ingen möjlighet att komma med extranycklar för mamma hade tagit bilen till jobbet. Resten av dagen lånade jag penna och papper på lektionerna av mina kompisar. jag pratade med Sofia och fick tillåtelse att låna hennes moppe efter skolan och åka hem och hämta extranycklarna till skåpet. Men på franskan erbjöd Frida mig att låna hennes moppe istället, eftersom hon hade matte en timme efter att jag slutat. Perfekt tänkte jag och tackade så mycket.

När vi slutade följde jag med Frida och Lovisa till mopparna, lånade jacka, halsduk och hjälm av Frida och skulle åka hem och tillbaka på hennes moppe alltså. Men vad händer om inte... när jag lägger låset (med nyckeln i låset) i moppen slår luckan igen och där står jag. Moppenycklarna inlåsta i moppen, *********!!!!!

Fridas moppe (+ packbox)

Jag förklarade för Frida, fick låna Lovisas bussremsa (tack tack tack, du ska få tillbaka den!!) och Fridas hemnycklar och sprang till busshållplatsen. Åååh hur fel kan det bli på en och samma dag? Jag tog bussen, bytte till tåget, sprang hem, hämtade extranycklar till skåpet (hade fortfarade kvar det problemet, + fridas moppe), lämnade gympapåsen (som jag under dagen fått ha i Elins skåp) hemma, sprang i klackskor hem till Frida och låste upp hennes dörr. Där stod Irma, förvånad.. hehe jag bara "Hej, det kanske är konstigt att se mig här, men jag hinner inte förklara just nu, men Frida kan förklara sen, men jag måste ha fridas moppenycklar... flämt... har bråttom.." Fick nycklarna och sprang mot tåget.

Missade 47-tåget för jag trodde det gick 49, men tog det 57 och kom fram med bussen precis 16.09. Frida slutade tio över. Sprang till skolan och hittade frida utanför F-huset. När hon fått tillbaka sin jacka, halsduk, hemnycklar och moppenycklar sprang jag över skolgården till stora huset och upp till mitt skåp. Fick upp det och fick med mig alla plugggrejor (har Engelskt grammatikprov i morron och Nk A på onsdag) och nycklar och allt. Aaah tröött är jag nu, kom nyss hem.


Hehe fick bara en ofantlig lust att lägga in den här bilden..

Ska till Laura vid halv 7, innan dess ska jag äta lite middag.. :) Vi ska plugga mer Nk A. I helgen har jag pluggat detta:
Lördag: 6 timmar konstant med Laura (Nk A) , 30 min på kvällen (svenska)
Söndag: 6 timmar med fikapaus och promenad till Tryffeln (Nk A) Hos Elin med Elin och Sofia.. Jag fick leka lärare med whiteboard, hihi. Men vi hade faktiskt kul och kom fram till att sammanfattat handlade kursen om att "Jorden är platt, inte fyrkantig" som Sofia så fint sa. [citat]

Imorron ska jag lägga en extranyckel till mitt skåp i Elins skåp, för hon har kodlås. Smarta lilla du..

Vill passa på och tacka Frida, Lovisa, Elin och Sofia för hjälpen när jag behövde en hjälpande hand idag.. hehe vänner är bäst, oslagbart. Ses i morron alla.. Då ska jag plugga MER Nk A med Sofia, Elin, Agnes och Ida... Eller de som vill vara med iallafall.
Love

Kommentarer
Postat av: elsa

hehe :P

stackare :( massa bad luck! :P

2008-10-22 @ 19:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0