Ny blogg

Har precis blivit övertalad av Frida att skaffa en blogg, liksom hon övertalade mig att skaffa min förra som jag aldrig skrev i... Hoppas det går bättre med denna.

Idag har jag tagit sista Gardasil-sprutan (livmoderhalscancer-vaccin). Första sprutan kom som en chock, gjorde skitont och skrämde upp mig ordentligt. Andra gjorde skitont, fast jag bet ihop för Elsas skull så hon skulle våga ta sin hon också. Hon har ju lite sprut-skräck. Men denna gjorde inte alls lika ont. Köpte glass och ett par nya skor på vägen hem. Sen har jag solat lite i trädgården och ätit middag. Rester från igår, när vi hade stoor middag med halva släkten för att fira min och mammas födelsedagar. Längtar såå tills torsdag, även om Franskaprovet överskuggar glädjen en aning. Men sen ska vi till TV4 på e.m. och det kanske blir kul... Roligare än skola iallafall...

Nu sitter jag och pluggar så ögonen glöder. Hade engelska tills idag, har nationellt matteprov C i morron och so-test, muntlig redovisning av Karin Boye på onsdag, Franskaprov på torsdag och heldagsrep med musikalgänget på fredag. Såå trött jag kommer vara i helgen...

Jag och pernilla på Fridas Valborggrillfest i onsdags <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0