Don't mind doing it for the kids

Helloo

Söndag igen, har inte blivit så många inlägg denna veckan för ja har haft så mkt i skolan. Matteprov på onsdagen, Sh prov på torsdagen... Och snart börjar veckan igen.

Igår var jag barnvakt under mina grannars glöggfest. Det kom 50 pers dit, och alla var typ 30 år och hade minst 2 småbarn. De flesta var i åldern 2-7 år. Jooooobigt. Men jag var lekledare, gjorde korv med bröd och saft till dom alla och sådär... Och sen när de insåg att jag hette Lisa, började de springa runt och skrika "lisa ska fisa", "lisa tappa byxorna" och liknande, tills en liten femårig kille ställde sig framför dom och bara "Hon ska inte alls fisa! Man får inte säga så, sluta retas det är inte snällt, det lär vi oss på dagis!!!". Åååhh söötis. Sen insåg Hugo (ungen som bor där och som ja brukar passa, han är 5) att det kanske var lite bra att ta efter Rasmus (han som försvarade mig) och vara snäll, så när en liten kille som hette Teodor började ropa "Fånga mig då bajskorvspolis" (som ni märker var de i kiss-o-bajs-åldern) så röt Hugo "Sa du bajskorv till Lisa?!?!?!?!!" haha så sött alla jagade Teodor i hela huset och skulle slå ner honom... Sen hämtade han pepparkakor till mig för att inte jag skulle vara ledsen för att han hade sagt så. Gullunge. Det var sjukt många söta ungar som bara "woow" när jag gick med på att leka med dom. Bland annat en liten tjej på 6 år som hette Klara. Hon och jag diskuterade hur knäppa killar är, och ja sa att det är de flesta alltid. Då sa hon att "Aa ja vet, min pappa är fortfarande galen." haha och sen en ursöt liten 5åring som hette Axel som följde efter mig överallt och ville kasta boll med mig...

När alla började gå hem var de flesta ungarna helt slut och många sprang in i varandra och väggar, och började gråta.. När Teo's mamma ville ha med honom upp för att de skulle gå hem (alla barn + jag var i källaren) vägrade han, tills jag tog honom i handen och följde med upp. Sen kramade han mig och la huvudet på min axel, och viskade "Hejdå, det var jättekul"... Åååh hjärtat smälte direkt. Sen när Rasmus skulle gå kom han fram till mig och jag tackade honom igen för att han försvarat mig, och då sa han "Det är för att ja tycker du är bra på att göra korv. Och du är snäll." <3

Idag har jag bakat pepparkakor. That's about it. Det var mysigt och lukten sitter fortfarade kvar i hela huset och får det att vattnas i munnen hela tiden.. Åååh vill ha juuuuuul nuuuu!!!!



Nu måste jag skriva en text om Calixthe Beyala som är en fransk författare från Afrika. Ska lämna in den i morron, och har glosor och text i läxa också... Och texten ska alltså vara på franska såklart... Omg

Puusspuss hörs

Kommentarer
Postat av: Elsa

been there done that...

synd att ja missa, låter.. hm.. kul.. (?)

2008-12-07 @ 16:08:00
URL: http://roskullen.se
Postat av: Elsa

hur mås det? snyyyyg design!! hjälpa mig? (a)

2008-12-09 @ 09:15:13
URL: http://roskullen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0