Måndag

Idag har jag haft första gympatimmen, det var okej, vi spelade volleyboll och basket. Det var kul att killarna i klassen passade även tjejer, inte som killarna i min förra klass. Sen hade vi också svenska, och gjorde läsförståelsetest där vi skulle läsa typ tio korta texter och svara om påståenden var sanna eller inte, samt välja en passande rubrik. Och en av texterna var första stycket ur en historia som mina kusiners farfar har skrivit, Per Lagerkvist. Den heter dvärgen, och jag har den på lyssnar-CD. Det kändes lite coolt, asså att man vet vem författaren verkligen var.

Efter lunchen (pyttipanna, bläää) hade vi NaturKunskap med Coco, och fick anteckna massor om ekologisystem och fotosyntes och sånt. Sen engelska där vi fick se nån knäpp film om en kille som ville föda upp grisar, typ :/ och de tog ut oss en och en för att berätta vad man fått för resultat på placeringstestet. Jag fick 59 poäng, och hamnade i fördjupningsgruppen (yeaaay!). Sen hade vi franska, och Frida och Hedvig som går i varsin normalgrupp pratade med lärarna om att få byta till vår grupp (jag, Lovisa, Pernilla och Camillas, fördjupningsgruppen). Franskan gick jättebra, kände mig jättestolt som räckte upp handen så mycket :D typ hela tiden... *stolt* haha

Nu har jag varit hemma ett tag, ska iväg på dansauditionkurs klockan sju varje kväll denna veckan. Sen har jag Audition på fredag. Nervös utav bara helvete... Hoppas hoppas jag kommer in!!

Måste dra, love

Kommentarer
Postat av: linda

hej lisa, du kommer väll till frida på lördag? kul att läsa om ditt NYA liv, kram<3

2008-08-25 @ 18:56:33
Postat av: Lisa

Hehe kul att du läser linda, det är ju roligare att skriva om man vet att nån läser det man skrivit. Superkul det blir att ses i morron hos Frida... håller med.. ses

2008-08-30 @ 09:39:23
URL: http://lisaangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0