Första veckan...

Idag (torsdag) har jag haft NaturKunskap, Franska (hamnade i fördjupningsgruppen, yay!!), Matte (fördjupningsgrupp här med :D) och SamhällsKunskap. På naturkunskapen har vi Coco, som verkar vara en bra lärare, men man får anteckna sjukt snabbt... Vi har några sidor att läsa till måndag som vår första läxa. Franskan var kul, för ja hamnade i samma grupp som Lovisa, Camilla och Pernilla :D Så nu har jag iallafall de lektionerna med dom... Nice

På matten består min fördjupningsgrupp bara av elever från min klass NV08G. Det är lite synd eftersom jag trodde att jag skulle få gå med nån kompis där också. Fast det är väl ganska bra ändå, Elin, Andrea, Agnes m.fl är i samma grupp. Fast läraren är en "äldre man" som heter C-O. Hmm.... :/

Vår utbytesstudent kom igår, hon heter typ Geneviev, men kallas Gen. Hon kommer från Sydney i Australien och ska gå med oss i 6 månader för att lära sig svenska. Hon är jättesnäll och det är kul att prata med henne för man måste ju prata på engelska.


Jag tvekar hela tiden på ifall jag ska byta klass eller inte. Jag skulle helst av allt vilja att Frida och Elins kompis Maja bytte till vår klass. Då slapp jag byta, och ändå hade jag de tre att vara med... Men jag tror inte Frida vill byta... :( Men kanske om Maja byter :D Men om de inte vill, så måste jag bestämma hur jag ska göra... Jag tror inte både jag och Elin får byta till C-klassen, för de är typ fler än vi i vår klass... Snarare är det troligt att de två skulle få byta till oss.. men men det bestämmer ju dom... Men jag känner hela tiden att jag inte vet om jag vill byta och varför, asså jag har ingen riktig konkret anledning. Första dagen kände jag att alla hade en kompis utom jag. Men nu har jag ju flera nya kompisar, och jag träffar dom andra lite då och då. Men ändå, jag vet inte men det är någonting som gör att jag vill byta... Asså man ska ju vara nöjd med klassen för att orka gå där i TRE hela år... Så det är viktigt att välja rätt. Men vad händer om det är en dålig klass? Vad säger att den klassen är bättre än min, som faktiskt är helt okej nu när man lär känna några lite. Men om Elin byter, så tänker jag INTE stanna kvar, det är jag säker på!! Hon är den jag är med mest och pratar med och så. Och vi har många lektioner tillsammans.


Ida bjöd hem oss tjejer på middag i helgen, så det ska jag gå på, om det blir av. Det blir kul, då får man lära känna alla lite mer. Sen på typ måndag eller nåt ska jag tänka igenom allt och känna efter om jag vill byta eller inte. Nu i helgen ska jag inte grubbla mer på det, eftersom jag snart blir snurrig av alla argument mot och för. Hmmm


Tyvärr innebär nog detta att jag inte kan komma på stugpartyt, ifall det skulle bli något. Too bad :( Sorry girls.


Nu vet jag inte vad mer jag ska skriva, så jag säger byebye sålänge så skriver jag mer snart. Puzz


Kommentarer
Postat av: Hedvig HW

Hej lisa, jag förstår om du inte kan komma på det sistra stugpartyt. Jag skulle nog gjort samma sak :) det är ju bra att skaffa ny kompisar!

2008-08-21 @ 20:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0