You're so ugly when you cry

Hoho, tillbaka efter en vecka i Grövelsjön, som vanligt.

Vaknade just, stel i hela kroppen efter snowboardåkningen igår, usch, och hade en skitskum dröm om att jag gick runt i skolan med ett paket (jumbosize) okokta makaroner och åt, och min högsta prioritet var att skydda dom där makaronerna från att nån skulle stjäla en... Vad säger det om mitt liv just nu?? ^_^

Roliga grejer under veckan var bland annat att jag hade barfotarace med Gurra (min brorsa) nerför hela uppfarten (den är lååång och brant) och över parkeringen och upp för skidspåret (som börjar med en uppförsbacke), allt detta i kanske 1 dm pudersnö och packad snö under, barfota! Jag VAAANN!! :D
Jag har även bastat flera ggr med Elsi och hoppat i snön utanför huset. Brrrrr kallt som ***
Har åkt längdskidor i sverige men mest i norska fjällen. Så snart jag lyckas koppla ihop min mobil med datan (har lite problem med det för tillfället) ska ja lägga upp häääärliga bilder från veckan!
Brorsdottern Siri var ju med såklart och Christine också, så vi hade supermysigt med dom.
Jag blev utklassad i Settlers tre kvällar i rad. Sen var ja inte med sista gången (ja vet jag är en superdålig förlorare, men ja hade mysigt ändå... det var simpsons på tv!)
Har faktiskt inte läst nån bok den här veckan, bara eclipse och breaking dawn och eftersom jag inte lyckats få tag i dom än (har aldrig tid att åka och köpa dom) så har ja dom som pdf filer på mobilen. :D Lite smått och jobbigt då inte hela raden får plats på skärmen så man får scrolla i sidled... men men vad gör inte ett äkta fan...

En helt oväntad grej va att när vi åkt i norge i fredags och kom tillbaka till vägen lite ovanför där vi hade bilen så hade en bil kört av vägen och vi råkade komma fram ur skogen precis där. Plötsligt känner jag igen Sirid's mössa, och sen Maja också! Snacka om sammanträffande, att just dom hade kört av vägen just där vi kom upp precis samtidigt!! Och i Norge till på köpet! Ödet...

Igår tillbringade jag förmiddagen med att åka snowboard, det gick skit som vanligt tills Gustav kom och var instruktör och visade oss lite mer teknik. Jag måste säga att jag inte åkt så bra (ens stått upp så länge) förut. Det var kul, men ont i hela kroppen och blåmärken på knän och bak är resultatet.  

Ok here are the big news:
Jag har fått mail från en familj i sydvästra Utah i USA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De har läst mitt personal letter och funderar på att välja mig som utbytesstudent nästa år. De mailade mig så att de skulle kunna berätta om sig själva så ja kan avgöra om jag skulle trivas hos dom. Egentligen ska ju familjerna bara välja en elev och sen får den eleven reda på det, men eftersom jag skrev min email i brevet (tips till ALLA - jag antar att du läser det här Hedvig - skriv mailadress!!) så kunde de höra av sig först, vilket är helt underbart! Då har man en chans att vänja sig vid tanken. Men troligtvis hamnar jag alltså i Apple Valley i Utah (invånare: 800) nästa år. Familjen verkar helt ok, en dotter på 16 år och en på 18 (har en utvecklingsstörning så hon är mer som tolv) och fyra katter och åtta undulater.
Om nån läser detta (jag vet inte om ja har nåra läsare kvar.. hmm) så SKRIV ÅSIKTER!! Jag är alldeles för nervös / förväntansfull / orolig / överraskad / you name it / osäker för att fatta nåra beslut än, men de säger att de har tid att vänta. Hur ska ja göra?!?!?!?!??!?! Vad ska ja säga? Hjälp!

VECKANS KLÄDSEL:  underställ och varma sockor
VECKANS SMINK:  inget
VECKANS FRISYR:  fläta mitt bak
VECKANS TIDSFÖRDRIV: Breaking Dawn och Eclipse i pdf format
VECKANS VILL HA: sol och en skoter (hehe då slapp man upp för bergen)
VECKANS KÖP: Ramlösa Vildhallon
VECKANS LÅT: Take a bow - Rihanna
VECKANS HUMÖR: trött men glad
VECKANS BEHOV: mobil  dator  choklad  skidor  Siri
VECKANS SAKNAD: alla jag inte får kontakt med utan dator...
VECKANS DUMMASTE: ramla tusen gånger med snowboarden så nu har man ont i hela kroppen
VECKANS MAT: Choklad  Långfil
VECKANS ÖVERRASKNING: Träffa Maja och Sirid - random - på en väg i Norge
VECKANS NYHET: Mail från Utah - ja höll på att få en hjärtattack. Jag skickade in papprena bara 5 dagar innan!!
VECKANS SKRATT: när jag blev utklassad i Settlers. Gurra höll på att skratta ihjäl sig åt min brist på skog. Och så slog ja en sjua, damn it...


I fredags (innan lovet) tog ja två vaccin, mot polio och hepatit B, på lunchen och biologin. Sen på svenskan jobbade vi i par om hur man ska framföra saker muntligt (ja jobbade med Axel) och fick läsa en text on typ Troja.. hmm
Sen hade jag mitt tal-grej och ja snackade om segling. Elin körde efteråt om sin resa i USA. Vi fick båda mvg- (Gunilla tyckte att jag inte artikulerade tillräckligt på sista ordet i varje mening.. huh) men ja tyckte det gick jättebra. Jag hade inga stödord/text/papper utan pratade helt fritt med bilder på OH som stöd. Toppen för att vara jag :D
Have a nice day!

Kommentarer
Postat av: Rachie

Hey Lisa!! coooool blog!

2009-03-01 @ 19:59:21
Postat av: Lisa

Sv Rachie:

Thanks sweetie ♥

see ya

2009-03-01 @ 22:44:51
URL: http://lisaangel.blogg.se/
Postat av: Elsa

heej, vad jag tycker.. hmm...



åk inte :'(



och du, blogga mindre text och mer bilder.. 100 gånger roligare att läsa :) och vem är Rachie?



hm...



1 dm pudersnö, pf!!! men du var cool som gjorde det, tillskillnad från lilla mig (A)

nu ska jag kila till skolan



love :D

2009-03-02 @ 07:31:51
URL: http://elsa94.blogg.se/
Postat av: Lisa

Sv Elsa:

Gumman snälla ja vet att du inte vill att ja ska åka, men ja vill göra det, jag klarar det. Du vet att ja kommer sakna er mer än vad som finns ord för, men låt oss spara tårar och böner till Augusti iallafall, ok? Live laugh love <3

kisses



PS Rachie är en brevvän i USA

2009-03-02 @ 21:58:17
URL: http://lisaangel.blogg.se/
Postat av: Elsa

vet... frågan är inte om du klarar det, för du klarar det mest, utan om vi klarar det här hemma.

men i understand u, du kommer ha det helt underbart!! (lite avis.. )





men du, inte brevvän, för såvitt jag vet har du inga brev från usa i brevlådan (men det kommer jag väl få eftrer augusti? brev från USA?), nene, ni är mailvänner, helt annan sak :P haha



loove

2009-03-03 @ 14:53:18
URL: http://elsa94.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0