In the style of Shakespeare

Hi there,
wrote this lovely letter to Ida today, and it's both in english and swedish (mostly swedish). Guess I've gone too much into Shakespeare Mode to stop writing as he did, with unfinished sentences and weird rhymes.. Gotta love the badger, I have no idea how he got in there...

:) Enjoy!! ©

Yo Idahoo det är lisa som skriver
haha ne ja bara driver
är inget bra på rim och sånt där
Men du ska veta att ja trivs här
Maten är bra fasten det är mycket cheese
och i skolan betalas allt med fees
Fast vissa klasser är helt gratis you see
som politik, speech och US history
Många glada vänner har ja hittat nu
Inte lika fantastiska, såklart, som du
Men syrran min hon gav mig direkt ett gäng
Vi träffades en grupp i parken en sväng
Sen dess har det bara blivit mera
Så nu kan jag med många vänner stoltsera
Men varför är det alltid så att lilla jag
inte ses av snygga seniors en enda dag?
När knäppa små juniors, de är mest en börda
frågar om ja vill se på bio på lörda'
En galen kille som bjöd ut mig häromdan
Skröt sen om marujana, lät som ett barn
på julafton när alla paket ska öppnas och se
Varför han röker, ja vem vet de?
Iallafall, jag tappar bort mig lite grann
Juste, ja snackade om seniors och han...
Typ alla killar som går sista året
Och som inte har ett kilo vax i håret
De hittade sin flickvän som juniors, it's true
Så ingen senior care about you.
Min värdfamilj är underbart snäll och rar
Två söta värdsystrar jag nu har..
Sen är det lektionerna, så lätta är de
att jag som foreign lätt klarar mig från ett D
Har faktiskt A i alla klasser utom Körsång
för jag övar inte tillräckligt gång på gång
Och US History är helt enkelt en galen klass
För jag blir överöst med ett lass
argument om varför Sverige är kommunister
Och jag måste ju försvara oss från dessa ligister
som inte förstår vår politik
bara för att de tror deras är unik
Sen har vi de underbara eftermiddagarna som
räddar mig dag efter sega klasserna, dom
härliga människor jag omger mig med, you see
Är folk jag vill ta med hem with me.
För varje dag med Shakespeare Team
övar vi för A Midsummernight's Dream
Pjäsen är fortfarande kaos och oreda men
vi hoppas att det ska bli bättre sen
eller snarare nu för premiären är snart
om en vecka måste allt vara klart
Sen har vi show och tvådagars tävling
Och samma vecka är det kör-konsert (grävling)
Fast vet du vad som är coolt, tycker jag at least
På tisdag är det auditions för Beauty and the Beast
japp vi gör musikalen nu tills jul
Och det ska bli helt galet kul
Antar att nån underbar sångröst blir Belle
Men hoppas kan man alltid, väl?
Det här blir en sjukt lång sång/dikt
btw, vet inte om ja gått upp i vikt
har inte hittat nån våg och vill inte heller
man lever bara en gång, och här de ställer
krav på att äta alla onyttigheter de har
och utan sport stannar kilona kvar
Kan iallafall lätt ha alla gamla kläder än
så ja antar att det är lugnt, men...
Och shit vet du vad som hände häromdan då?
En kille leddes ut ur skolan med handfängsel på
tydligen (detta hörde jag från amber) hade han, vilket snille,
skagit av käken på en annan kille
Vet inte om det är sant men det ryktet har ja hört
Stackarn för honom är det nog ganska kört
Så igår slapp ja skolan för de som vill
kunde åka buss till
ett berg och sitta hela dagen
och rita av fåren i hagen
eller nåt annat trams
eller krimskrams.
Jobbar på med kläder för oss till halloween
ja ska va tingeling, kayla "The Alice-in-wonderland Queen"
Underbara Krystal med vit liten hand
hon ska vara självaste Alice in Wonderland
Solveigs mål är att hinna i denna tid av spänning
sy som hon Giselle, i Förtrollad, en klänning
Söta lilla Solveig, hon spelar Titania i pjäsen
regissören Rich satte bra roller, var kräsen
Han är en helt fantastisk regissör, enligt mig
Energy! Radiate! Focus! Man skärper sig
Och aldrig har jag känt mig så som en del
Teater här får mig att känna mig hel
Så annorlunda från där hemma det är
Alla är så inne i det, som en familj man håller kär
Nu är det sent och om vi hinner
Efter en väldigt sen men god dinner
ska vi se den gamla versionen av Fame
och nån gång den nya, se om den är "the same"
Sen imorgon bär det av hela allihopa
dock inte så långt som till Europa
Men Lake Powell imorgon vi ser
och sen vi med båt, Colorado River ner
Och nästa vecka, helt galet snart
är det Homecoming Week med en rivig start
Måndag är Pyjamas/Hat Day so we
will dress up and hopefully see
a school full of sleepy students, oh yes
That will be a sleepy mess
Also, today in rehearsal we finally got
our team t-shirts, we all look so hot^^
Men men alldeles för långt denna dikt
Hoppas att du har det bra, utan bikt
Saknar dig min gullunge, visst är det så
Men ett litet år ska det nog gå.
Skriver snart mer, puss på dej
Hej hej Leverpastej <3

Sweet Dreams...


Kommentarer
Postat av: Elsa

jag läste hela! OMG! u are so aamzzing! hemma igen!! :D

puss <3

2009-09-26 @ 10:43:10
URL: http://elsa94.blogg.se/
Postat av: Frida

Haha, shit att du skrev hela den där! Inte dåligt asså!! :D

2009-10-05 @ 19:45:30
URL: http://hellohoney.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0