I'm the smiley

Heej,
sitter och pluggar in de 100 miljoner glosor jag har i engelska tills i morron (till två hela kapitel, för f***n,... I'm the slime och Product Placement). Har dessutom franska tills imorron, och sen Sk-debatten till torsdag tillsammans med läxa i Nk... Hmm.. Och sen svenska till fredan... wonderful!!! not

Helgen gick snabbt, jag träffade kompisar hos Elin i lördags och vi firade henne. Det var en salig blandning av hennes gamla kompisar och vi från klassen, och Frida var där också.. :)
Söndagen tränade jag dans med Vivvi och Sara. Det var ganska kul, och sen hade jag dans på kvällen.

Idag var bebisen beräknad att komma, men vad jag har hört har ankomsten inte skett ännu, så vi väntar otåligt.. omg såå nervöst kul spännande... Fatta hur det känns för dem.. shit asså

Imorron fyller Sara 11 (GRATTIS!!) och jag har precis slagit in de sista paketet. Hohohahah Jag ska inte säga här vad hon får, för vem vet om hon plötsligt blir en ivrig bloggläsare.. :P

Idag på matten hade CO sin operakonsert för oss, hahaha det var så sjuk roligt asså alla höll på att dö av skratt.. Han sjöng nån gammal folkvisa, och Andreas Ö spelade in den på mobilen och nu har typ hela klassen den som ringsignal!! hahahaha


Idag hade jag Nk-test... Fotosyntes, Cellandning, kretslopp x2, ekosystem, mutualism, symbios, begränsande faktorer och allt annat... det gick ganska bra.. hmm..

Just nu sitter jag och kolla in på nätet efter olika organisationer som man kan åka på high school year med. Jag vill jättegärna det, men jag vet inte.. asså det vore ju jättekul, och jag tror att det kan bli en upplevelse för livet, men vadå om jag hamnar i en hemsk familj? dålig skola? så mycket kan gå fel.. Jag vet inte än, men måste bestämma mig snart.. Annars kommer jag älta det hela året.. Omg Sen ska man bestämma organiskation också.. hjälp
m.fl
Det finns sjukt många att välja på...

Asså ska man göra det så ska man göra det i tvåan, nästa år. Men men men... oh god, jag vet inte hur jag ska göra... Nån som har nån åsikt??? A little help? Nån annan som funderar på att åka??

Shit kom just på att jag måste läsa ut Svinalängorna tills på måndag för då har vi test på den boken.. (knäpp bok, don't read it, jag tror man får allvarliga men av att ha läst den, hihi) tur att jag hittade den efter att den varit borta nån vecka, otur att jag inte börjat läsa och den är typ 270 sidor!!! SHIT

Lisa


Kommentarer
Postat av: Karin

Hej Lisa!

Vad roligt att du laser!

Jag aker med Explorica. Jag kan verkligen rekomendera dem! Det kanns som en liten och trygg organisation. De har verkligen koll pa vem du ar, och svarar garna pa alla fragor du har. Sen fick vi ju aka till New York i tre dagar, och det var helt grymt roligt, skulle garna gora om det!

Jag bor lite utanfor en stad som heter Derby har i Kansas, och de flesta andra utbytesstudenterna som gar pa min skola bor inne i Derby. Men det handlar bara om 5 min med bil. Min vardfamilj skjutsar mig garna dit om jag viil. Pa min skola gar det 18 utbytesstudenter. Jag kanner att jag verkligen har fatt kontakt med manga utav dem. De ar ju i samma situation liksom.

Jag har inte behovt prata med min kontaktperson an, men hon, tillsammans med min familj motte mig pa flygplatsen. Men om jag skulle ha nagot problem sa ar jag helt saker pa att hon skulle svara.

Det dar med om det ar positivt eller negativt att vardfamiljen har barn kan jag inte riktigt svara pa, det beror pa fran person till person. Nar jag dromde om min vardfamilj, sa dromde jag alltid om att fa en vardsyster i ungefar samma alder. Jag tror att jag hade haft det lika bra utan vardsyskon med.

Jag valde ingen speciell stat. Men till skillnad fran alla andra ville jag inte komma till Kalifornien, for att det ar sa dyrt dar. Jag ville ha en riktig amerikansk upplevelse, och da spelade det ingen roll vart jag hamnade. Men jag tror att oavsett vart du hamnar kommer du ha ett helt fantastiskt ar!



Lycka till med allting! :)

Karin

2008-09-24 @ 00:01:18
URL: http://karinwangel.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0