How to make a birthday cake

Hello♥

Idag regnade det som tusan, min moppe blev helt blöt i skolan men jag hade tagit ur min handduk (dumma jag) så jag fick åka hem med blöt sadel.. mysigt.. :/
I morse var jag helt säker på att vi hade franskaprovet första timmen, så jag hade helt panik när jag nästan blev sen till skolan. Men när jag parkerade moppen kom Gen och jag bara "what're you doing here?" och hon blev helt förvånad och bara "we have natural science". Och jag höll på och försökte övertyga henne att vi hade franska och att jag måste springa och att hon hade håltimme, tills jag insåg att hon hade rätt. Skönt det, annars hade jag nog kommit försent till franskan, eftersom det är i stora huset. På Nk fick vi gruppindelningar inför nästa project, som ska redovisas nästa fredag. Jag är med Michael Wood, vi ska prata om katastrofen i Hallandsåsen.  Jobbigt att plugga på det parallellt med provet som är om två veckor, the big test.. Franskan gick också bra, hoppar jag för det kändes väldigt bra iallafall, men jag vet ju inte hur bra de från andra skolor är eller hur hårt Lena bedömmer, så jag vågar inte uttala mig om något än. Speciellt inte så offentligt som här ;)

Till lunch var det pannkakor, och det blev kaos i kön och alla fick vänta skitlänge. Vi stog ganska långt fram i kön, men fick vänta i en hel halvtimme!! Det är ofattbart var hungriga vi var sen. Alla blev som vilddjur när ett pannkakslass kom, kastade sig över och tog så många pannkakor de fick med sig. Underhållande.

Härliga torsdag, har bara Sk efter lunchen och slutar sen 13.40!! Lovely ♥

Idag åkte jag hem för att plugga (som vanligt) och åt överbliven tårta från igår då elsa fyllde år. Igår var vi även och hälsade på Gustav, Christine och bebisen, som var bland det sötaste jag sett. Och jag har ändå haft valpar i somras... Det säger ganska mycket om lilltjejen. Men hon mest bara åt och sov hela tiden vi var där. Men tårtan idag var väldigt god iallafall, jag gjorde en iform av ett agilityhinder och ett selmahuvud, och sen hade ju Gabbi, Bull och Sopa köpt en också till när de kidnappade Elsa efter skolan och hade överraskningsparty för henne på em. Sen på¨kvällen kom de hem till oss med den och så hade vi plötsligt två tårtor.. mums :P

På engelskan i onsdags skulle jag redovisa om hur man gör en tårta, men jag stavade fel på en av ingredienserna som jag skrev på tavlan, så jag koncentrerade mig på det hela tiden och har ingen aning om vad jag sa. Jag minns inte omjag tog med det här, om jag glömde det där... Jag var nog lite nervös tror jag.. och var inte så förberedd heller. Men August berättade hur man "fall over fences" och Ian lärde oss hur man knyter en sko, Sånt var det en hel del av, vilket var ganska komiskt. hehe

Nu måste jag sova, är dötrött och har äntligen gjort klart svenskaläxan (läs alla porträtt, välj ut tre, motivera, skicka in till Gunilla). Imorron har jag drama, slutar 17.10.. omg jag måste plugga repliker också.. såå nu blir det godnaaatt :D

Och tack alla som läser, uppskattar väldigt mycket att någon intresserar sig över huvudtaget♥

♥Buss och kran, chokladbanan [puss och kram]♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0