There's still time for you

Hejsan
Redovisningen gick bra, Michael kom dit så jag slapp redovisa själv. Tur det. Igår kväll tog vi det mest lugnt och jag var hemma med päronen och Sara. Päronen såg på Idol, och somnade lite tror jag.. hihi.. Jag och Sara såg på film här uppe och jag chattade lite och mailade lite och så.

Idag vaknade jag typ halv tio, åt lite frukost och läste en bok. Vid kvart i 12 kom Laura med tåget och vi satte oss och pluggade Nk A. Vi tog en 20 min paus för lunch vid typ 1, men för övrigt pluggade vi i drygt 6 h. Sjuk bra, känner att det var verkligt bra att få igång pluggandet på allvar. Vi gick igenom alla sidor och alla frågor, och lite anteckningar och lösa papper. Nu sitter allt mycket bättre. Imorrons ska jag träffa Elin och de andra för att plugga lite med dom, men det blir nog mycket att gå igenom för dom, för de ville att jag skulle förklara en massa grejer. Men det är bra, jag lär mig av det också.

Agnes bytte mattegrupp i fredags :( och går nu i normalgruppen med de andra. Bara jag, Elin och Laura kvar alltså, och killarna. Men jag ska inte byta, CO är bra och rolig och jag tycker att det är utmanande. Det är tråkigt när det går för långsamt. Men å andra sidan måste jag nu göra matte, Nk A, svenska, engelska, mer engelska och drama under helgen. Jobbig som tusan. Ska nog börja med svenskan nu snart. Fast just på sekunden har vi gustav, christine och siri på middag. Siri sover, sötnosen, och just nu dricker de andra kaffe efter marängsvissen. Hihi

Nu måste jag börja seriöst överväga om jag ska åka på High School Year eller inte (som om jag inte redan tänker på det hela tiden). Måste bestämma mig. Mina föräldrar verkar helt bestämt sig för att inte säga vad de tycker alls, för när jag pratar om det säger de bara typ "det är ditt val". Den enda med en åsikt verkar vara Gustav, och han är helt helt 100% för att jag ska åka. Men jag kan inte bestämma mig. Har fått så mycket bra kompisar i klassen, och de är jättesnälla och helt underbara. Så vad händer om jag hamnar i en hemsk klass när jag kommer tillbaka?? Eller om något går fruktansvärt fel när jag är där? Oh jag vill men ändå vet jag inte om jag vill ta risken. Risker är bra, men inte för stora risker. Ser jag det som en chans eller en risk? En chans att få uppleva något fantastisk och "once in a life time" eller en risk att gapa över mycket när jag redan har det bra? Både och skulle jag tro. Ooooh jobbigt.. Men jag vill åka det vet jag. Men vågar jag, det är frågan..

Nu har jag funderat länge, ska gå ner och mysa nu, gull-Siri-ungen..

Puss på er alla, kommentera gärna för då blir jag glad :D
Lisa

Kommentarer
Postat av: Frida

Hade du och Laura kul? :)

2008-10-19 @ 14:54:03
URL: http://hellohoney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0