Allting du ser är inte svart och vitt

Tjena
Igår fick vi tillbaka våra svenskauppsatser om Svinalängorna, det gick jättebra för mig.. Fick bara positiv kritik av Gunilla, vilket är kul såklart :) Fick även biljetten till Vivvi till teatern som dramagruppen ska gå på i november. Det blev ju några biljetter över, så Gunilla erbjöd Vivvi en.

På gympan spelade jag och Sofia pingis, resten av tjejerna hade styrketeori. Vi hade kul under nästan en timme.. fast man tröttnar rätt snabbt på ping-pong-ping-pong-ping-pong-ping-pong-ping-pong... osv...

Efter skolan hängde jag med Sofia och Gen som skulle klippa sig. Sofia klippte sig (jättefint) men det visade sig att Gen hade löss, så hon fick inte klippa sig. Stackarn, hon blev förkrossad. Sen gick vi till Superstore (de har 10 kr-vecka) och köpte gifflar och annat gott.. mums... Vi tog med oss det goda hem till Gen, eftersom hon bor så nära där.. Sen såg vi lite på Tv, pluggade pyttelite och gjorde milkshakes. Mera mumsigt :p


När jag kom hem var det plugg som gällde, var tvungen att skriva klart Sk uppgiften som lämnades in idag. Jag sparade den på mitt USB-minne, som jag nästan glömde hemma sen. Då hade nog min grupp mördat mig, flått mig levande eller tvingat mig att åka hem på lunchen för att hämta det. Som tur var fick jag med det, och på lektionen gjorde vi klart det allra sista och lämnde in.


Idag har jag haft en hemsk morgon. Jag vaknade vid typ sju, insåg att vi ju hade engelskaläxa tills idag och fick panik. Läste kapitel 3 i pyjamas och svarade på frågorna. Glosorna hann jag inte med, tänkte att jag gör dom innan lektionen, det är endå inte så många.. Var klar med kapitlet tjugo över, klädde på mig och var vid frukosten fem i halv. Hade planerat att åka tjugo i, så nu var det i med högst växeln. Jag kastade i mig en macka och juice, packade väskan, borstade tänderna, letade skolböcker.. allt sånt ni vet. Stod i hallen tjugo i, klar att gå. Hittar inte moppenycklarna!!!!  Får damp på mig själv, letar i hela huset, springer ut till moppen för att kolla där och lyckligtvis satt de i låset.. Klockan drygt kvart i. [Det här blir värsta thriller-historien. hahaha]

Påvägen till skolan fick jag tre rödljus och bommarna nere i Kottla. Stressfaktor en miljon. Kommer fram till skolan typ tre minuter i. Låser moppen och tackar gud att jag tog med mig Nk grejorna hem så jag nu har dom i väskan och inte behöver gå (springa) till skåpet utan kan gå direkt in i F-huset. Inne en minut i. Möter tjejerna och nåra killar utanför klassrummet, vi väntar några minuter. Någon minns plötsligt att just idag (just idag!!!!) skulle vi vara i stora huset på fjärde våningen!! Förbannar mig själv och springer med de andra över skolgården. Klockan är fem över åtta. Vaknade för en timme sen, blää...
Uppför alla tusen trappor, tunga skolväskor och ytterkläder.. Shiit vad trötta benen blev. Kommer fram precis innan Coco stänger om datorerna i B400-korridoren. Tur, tur, tur.

Jobbig morgon, men ganska okej dag ändå. Vi hade inte engelskaförhör på glosorna, tack och lov. Jag hade övat lite innan lektionen, men koncentrationen var inte på topp.. Orka.

Har suttit hemma ett tag nu, varit ute lite med hundarna på promenad, och ska strax gå ner och leka lite i trädgården med dem. Sen måste jag plugga Nk. Elsa stack precis till stallet. Jag skriver om detta blogginlägg, för mitt förra försvann när jag publicerade det. Joooobbigt. Och att det var just detta som typ är världens längsta.. hmm

Imorron har jag vääääärldens bästa dag, detta är schemat:

Kl. 10-12 Frågestund inför Nk A provet nästa vecka, frivilligt och "komma och gå som man vill"
Kl. 15-16 (14.50-15.50) Mattelektion

Underbart, får äntligen den sovmorron jag behöver. Och om jag väljer att inte gå på frågestunden för att allt är solklart (därför måste jag gå igenom allt ikväll) ska jag ha pyjamas-mys-dag till typ två, älskar att ha sånt ibland..

Nu har jag fått hicka, j*vla sk*t... irriteeeerande

Nu ska jag plugga lite Nk, och franska om jag orkar och hinner (kommer jag inte att göra).. förresten, minns nu att jag inte tog med mig Franskaböckerna hem idag. Åhh då måste jag gå till stora huset imorron ändå, för att hämta dom.. Men men.. slapp ju bära hem dom idag istället.. Win-win situation

Jäääävla hicka!!! Usch

Ses


Kommentarer
Postat av: Elsa <3

hehe.. någon har haft en stressig morgon :P

2008-10-14 @ 20:42:39
URL: http://elsa94.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0