And tears will be shared when we cry

Hello Idag är det torsdag :-)

Hittade denna gamla dikten btw, och skrev om den till en engelska version.

Orginal:

Kärleken kommer och kärleken går,

Ingen kan tyda dess lagar,

Men dig vill jag följa i vinter och vår,

och alla mina levnadsdagar,
Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta mitt,
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din, din lycka är min,
och gråten är min när du gråter.


Min nya:

Love will be coming and love will be here

No one knows why that's the way

But I want to keep you forever my dear

Until my last living day.

Your heart is mine, mine is for you

No one can ever know why

Happiness will be shared between two

And tears will be shared when we cry.



Hihi hoppas ni gillar den <3


I tisdags hade vi matteprovet, det gick ok. Men när CO gick igenom det sen kändes det lite som att hmm.. Kanske inte det svaret jag skrev, precis.. Hur some helst, han lovade att vi skulle få tillbaka dom första lektionen nästa vecka, vilket innebär tisdag. Spääännande. Men idag på Nk fick vi se resultatet från the big test!!! Jag fick 42/47 MVG!!!! Wohooo känns som en otrolig lättnad efter allt det pluggandet! Och det höjder möjligheten att jag får MVG i Nk A. Nu hänger det på energidebatten nästa fredag. Andra halvan av klassen har i morron, men vi ska sitta i två timmar och läsa "Ett öga rött" och sen har jag drama i två timmar. Appropå det måste jag öva på min monolog, det ska jag kunna i morron. Jag fick alltså 42/47, och bäst i vår klass var 42,5/47.. Hihi

Jag kan finna min i din snobbiga attityd och jag kan finna mig i din föraktfulla överlägsenhet, och jag kan tillochmed acceptera att du tog pappa ifrån mig, för det kan du inte själv rå för, och jag kan ha överseende med att du lägger ner hundratals kronor på vansinnig manikyr och skryter med era lustjakter och villan i Djursholm som ni leasar för tvåtusen kronor i månaden, och jag kan förstå att du tyckte att du var för fin för att hjälpa mamma och bidra med underhållet, eftersom dina ekonomistudier i London kostade så mycket, och jag kan tillochmed förlåta dig, både dig och pappa, att han köpte en lägenhet till dig när du var 19 år, och att jag var tvungen att bo kvar hos mamma tills Harry tog mig därifrån, för nån var tvungen att stanna hemma och hjälpa henne, och jag kan överse med att du inte har en aning om vad det är att må så dåligt att man blir tvungen att bedöva sig för att stå ut med det. Men det är en sak som jag aldrig kommer att göra...och det ska du ha klart för dig... och det är att jag aldrig kommer att ta emot dina begagnade skor... Det kommer jag inte! Vad som helst, men inte det!

Det var alltså min monolog, jag har inte skrivit den själv, inte ens valt själv. Den är lite konstig jag vet. Och det jobbigaste är att den typ består av två meningar, av vilka den första är ända till "bedöva sig för att stå ut med det." Joobbigt, ingen andningspaus hihi nej ja ska lägga in pauser ju så det fixar sig. Men jag jobbar på att lära mig den utantill, och att kunna lägga in pauser som är jäättelånga utan att blir knäppt långa. Så länge lyssnar jag på signaturmelodin till Snobben, haha råkade bara sätta på den och lol det var länge sen man hörde.. Och mailar lite och såå..

Förresten ska jag på intervju om High School Year måndagen den 24:e!! Och jag och Sofia gick till Syo idag och bokade tid den 20:e för att fråga lite om utbytesår och sånt. Sofia funderar på att åka ett halvår för hon och nåra andra tjejer ska till Gen nästa jul och det vill hon inte missa. Jag missar det om jag åker till USA... :(

Nicole vill väldigt gärna att jag ska komma till hennes skola. Hon försökte med alla möjliga argument för att få mig att komma dit. Hon är väldigt rolig när hon är desperat och försöker argumentera. Inte för att jag argumenterade emot precis, men jag har ju faktiskt inte ens bestämt mig för om jag ska åka eller inte, iallafall inte helt säkert.

Ska plugga nu, ses
Love

P.S. Jag är helt inne i varm choklad-perioden av året, såå mumsigt :P speciellt efter att ha åkt tåg och buss hem och stått lääänge på stationer och väntat och blivit blöt och kall. Länge lever chokladen!


Kommentarer
Postat av: Frida

thnx

2008-11-14 @ 19:25:50
URL: http://hellohoney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0