Welcome to Hersby

Hej,
igår den 18:e var det upprop på Hersby, asså vi fick kolla listor vilken klass man hade hamnat i, och sen träffas i klasserna och typ köra "lära-känna-varandra-lekar". Jag går inte tillsammans med någon av mina kompisar, utan med Niklas, David och Jesper från klassen och Laura Cornell from Veronicas förra klass, 9C. Det känns väldigt tomt att inte gå i samma klass som de andra längre... Speciellt Frida eftersom min klass och den Lovisa går i och den Camilla och HW går i har gemensamma engelska, franska och matte-lektioner, fast vi får göra test och så placeras man i en grupp, så det är itne säkert att vi hamnar tillsammans ändå, men trots det.. Lovisa går i NV08F, Hw och Camilla i NV08E och jag i NV08G. Frida går i NV08C, och C och D klasserna har gemensamma lektioner, men det går ingen vi känner i D, utom kanske Oscar, ingen vet... Stackars Frida. Jag har funderat på att byta klass, eftersom jag inte precis blev stormförtjust i min nya klass, men då skulle jag nog byta till Fridas, och i så fall får jag inte byta förens nästa TORSDAG!! WHAT!! Dumt som f**n. Iallfall, isåfall måste jag omplaceras en hel del, och såå... Men men.. jag får se... Jag ger min nya klass en chans, för vissa tjejer (Elin, Michelle, Agnes m.fl) är faktiskt trevliga, medans andra verkar helt korkade och bitchiga :/

Jag har iallafall haft NaturKunskap idag med en ny lärare som heter Coco (Catarina), SamhällsKunskap med en som heter Svante, matterepetitioner inför provet i morron med två lärare som hette C-O (Carl-Olof) och Kalle (Karl) och Engelska-test. Lite nervöst vad man hamnar i för grupp...

Jag ville först byta till F, för där känner jag ju flera personer sedan innan, men nu känner jag att det vore bättre med C. Fast jag vet inte om jag orkar krångla till det mer just nu... Fast å andra sidan ska jag stå ut i TRE år med min nuvarande klass annars... hmm.. svår knipa... knepig situation....

Nu väntar jag på att Frida ska ringa, och skriver mer sen..

 

Hersby snett framifrån.Huvudingången med D-huset i bakgrunden.



I Aulan fick vi vänta innan vi samlades i våra nya klasser i olika klassrum. Rektorerna presenterade sig även då, och presenterade mentorerna för varje klass.

Ses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0